Pàgines

6/11/25

Taula rodona a Shanghai

Dimarts vinent a l'Instituto Cervantes de Shanghai ((organitzat amb la China Shanghai International Children's Book Fair).

上海国际童书展:视觉语言需要翻译吗?——发现与对话加泰罗尼亚插画师
Festival de Literatura Infantil: «¿El lenguaje visual necesita traducción? Un diálogo con ilustradores catalanes»
上海塞万提斯学院将与上海国际童书展合作,举办一场插画师对谈会。我们特邀三位来自加泰罗尼亚的插画家:哈维·拉米罗、克里斯蒂安·伊纳拉贾·吉尼斯与索尼娅·普利多。活动由言长文化主理人谢逢蓓主持,与插画师们一同探讨视觉语言如何跨越文字隔阂。届时,嘉宾们将分享他们的创作过程、面临的挑战,以及艺术与不同文化之间可能的连接。
En colaboración con el Festival de Literatura Infantil de Shanghái, el Instituto Cervantes organiza un coloquio con tres ilustradores: Xavi Ramiro, Christian Inaraja Genís y Sonia Pulido. Moderado por Solene Xie, fundadora de Yanchang Literary Agency, este encuentro abordará el poder del lenguaje visual y su capacidad para trascender las barreras del idioma. Los ilustradores nos contarán sus procesos creativos, así como los desafíos del trabajo artístico y las conexiones posibles entre culturas.

5/11/25

En Mixu Mixu i el colom

Una nova aventura (la segona amb un colom) de l'inefable Mixu Mixu a les pàgines de la revista infantil Tatano.


16/10/25

Is three too much? en holandès

Arriba una nova edició del llibre Is three too much? originàriament publicat en turc per Bulutsu. Aquesta vegada en holandès. 


14/10/25

16a Trobada d'Il·lustradors

Cartell de la 16a trobada d’Il·lustradors que organitza la llibreria peu de pàgina a la Casa Orlandai amb tot de bona gent.


6/10/25

Trenca la soledat

Pensa en una abraçada. Sense ningú a qui fer-la. Ja no pots pensar en una abraçada.

La soledat no desitjada afecta cada cop més persones, de totes les edats. Tots i totes podem patir soledat. Però també podem trencar-la.

T’animo a que et sumis a la Setmana contra la soledat no desitjada de Sant Joan de Déu (@solidaritatSJD). Del 13 al 19 d’octubre participa en les diferents activitats que us proposen per fer visible aquesta realitat i promoure vincles per combatre-la.

Ho trobaràs tot a TrencaLaSoledat.org - #TrencaLaSoledat


26/9/25

21/9/25

Campanya de civisme

Aquestes son algunes imatges (no totes) d'una campanya de civisme que em va encarregar un ajuntament i al final, per canvis polítics, no s'ha dut a terme. En queda la feina feta...

 


15/9/25

Joan Miró per a The Barcelonian

La revista THE NEW YORKER fa 100 anys i des de THE BARCELONIAN ho celebren amb una sèrie de publicacions especials dedicades a la seva primera portada del 1925.

Eustace Tilley, el senyor del barret de copa, es transforma en Joan Miró.



8/9/25

En Mixu Mixu i el dibuixant bromista

 Al num. de setembre de la revista infantil El Tatano.


Chap Chap Chapinhar

Chap Chap Chapinhar, escrit i cantat per la Maria Inês Graça (per segona vegada, després de Ping Ping Atchim) i publicat per Poets and Dragons a Portugal.
Ideal per sortir amb les katiusques (galochas en portuguès) els dies de pluja i bassals.

5/9/25

La llista d'anar a comprar

La llista d’anar a comprar

Text de l’Oriol Garcia Molsosa 
Publicat a El Tatano





4/9/25

Istanbul

Torno d’uns dies a Istambul, ciutat meravellosa, a l’alçada de la seva història, on vaig impartir una masterclass i workshop amb il·lustradores d’un talent immens al Turkiye Design Council, vaig signar llibres a la preciosa llibreria Minoa Pera i vaig dibuixar en silenci, juntament amb nens, a la biblioteca Rami.

Però Istanbul també és plena de persones meravelloses, com la Zeynep, la Semra, la Beyhan i la Esra, que han fet que aquesta ciutat ja sigui una mica meva per sempre 💙


31/7/25

Senyor Pot: Oh! Benvingut!

Aquest any celebrem que fa 10 anys que el Senyor Pot es passeja per les pàgines de la revista Cavall Fort, i aquest setembre sortirà un àlbum/còmic amb un recoll de bona part de les pàgines que s’han anat publicant a la revista durant aquest temps. 

I em fa especial il·lusió ja que soc fill del còmic franco-belga, de Tintin, Astèrix, Spirou…però també de Tif et Tondú, Gil Pupil·la, Sergi Grapes, Lucky Luke, etc. i per primera vegada podré posar el senyor Pot a la mateixa prestatgeria que tots aquests totems.

Us deixo la primera història, publicada al maig de 2015, i la darrera, del maig de 2025, on ja hi apareixen els altres personatges que sovint l’acompanyen: el veí i les gallines.

Amb guions de Jordi Gastó i publicat per Editorial Base. A partir del setembre!






Senyor Pot: Dia de platja

Una nova aventura del senyor Pot per al num. especial de còmic de la revista Cavall Fort d'aquest mes d'agost.


30/7/25

Workshop a Istanbul

El proper dia 29 d'agost impartiré una xerrada i workshop destinada a professionals de la il·lustració, editors i escriptors al Turkiye Tasarim Vakfi d'Istanbul, gràcies a la organització de l'editorial Bulutsu i al patrocini de l'Institut Ramon Llull.


 

4/7/25

En Mixu Mixu i el gos convidat

Una altra aventura d'una pàgina per a la revista infantil Tatano, del mes de juliol 2025.


 

30/6/25

To the Tennis court

 He fet aquestes quatre il·lustracions per a una pàgina taiwanesa de fans del tennis, basades en frases de Roger Federer.

Podeu trobar i adquirir el producte aquí: https://www.facebook.com/tothetenniscourt/posts/pfbid037CzihhsxpftwaaNEeDcreTvJwRgsBFZGgYR5RnGaqRw37Yy2gSLHxQcG8rPPpz1pl?rdid=qVxfemSZf9c8nN2V#




23/6/25

#childrenofgaza

He fet aquesta il·lustració per col·laborar amb l'etiqueta #childrenofgaza, que impulsa l'editorial turca Bulutsu, amb l'objectiu de denunciar la guerra de Gaza, i en especial la situació dels infants.


20/6/25

5/6/25

Llegint

Llegint és una publicació de Text de La Galera per millorar la comprensió lectora, a partir de pàgines de les revistes Cavall Fort i Tatano. I en Mixu Mixu també hi surt.


23/5/25

Per molts anys, senyor Pot!

El senyor Pot fa 10 anys que es passeja per les pàgines de la revista Cavall Fort, i per celebrar-ho, ens han fet una entrevista! La podeu llegir al num. de la segona quinzena de maig (1508).




Taula rodona sobre l'ensenyament de la Il·lustració a Catalunya

El proper dilluns estaré participant en una taula rodona sobre l'ensenyament de la il·lustració a Catalunya, juntament amb altres il·lustradors i docents d'escoles d'art.


17/5/25

Barcelonian #2

Ja fa uns dies va sortir el segon volum recopilatori de les portades de The Barcelonian, un bonic i representatiu catàleg de Barcelona i els seus il·lustradors/es. Jo hi participo amb una il·lustració de la Dona i ocell de Joan Miró, i també amb una il·lustració especial que es va fer per una exposició a la Casa Seat de Barcelona.

La il·lustració de la coberta és de la María Hergueta.

La por i el mag Bru

He il·lustrat aquest conte d'en Jaume Cela per la revista Cavall Fort d'aquesta quinzena. Aquesta maquetació no és la definitiva ja finalment una vegada publicat ha canviat una mica.


15/5/25

Senyor Pot: Pastís d'aniversari

El Senyor Pot prepara un pastís per celebrar els 10 anys que fa que es passeja per les pàgines de la revista Cavall Fort.