Pàgines

26/9/24

Auca de la Pilarin

Crec que puc dir amb una certa convicció que si finalment m’he dedicat a la il·lustració és gràcies a la Pilarin Bayés.

Jo i tants d’altres.

I no se m’acut ningú més que ella per merèixer el premi Trajectòria de la Setmana del llibre en català.
De la Pilarin sempre m’ha impressionat capacitat de dibuixar l’univers des del no-res, i d’encaixar totes les peces en composicions barroques, gòtiques i renaixentistes al mateix temps.
I és que la Pilarin és una artista total i transversal, amb la capacitat d’emocionar a diverses generacions, opinar com a lliure-pensadora a través del dibuix, i moure mars i muntanyes des del seu petit lloc al centre de la terra que és la ciutat de Vic.
Jo he tingut la sort d’il·lustrar la seva vida en una petita auca de sis vinyetes (el text, bonic i encertat, és de Tramoia Cultura) i estic més que content de poder viure i veure de prop el reu reconeixement.
Ara només falta que la història de l’art la posi al lloc que li toca.